تحقیق کلمات کلیدی با کمترین هزینه

معرفی 10 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای کیورد ریسرچ

نسخه رایگان کیورد تول بیش از ۵۰۰ کلیدواژه را هر بار به شما پیشنهاد می‌دهد. این ابزار با سایر ابزارهای فهرست شده در اینجا کمی متفاوت است؛ زیرا یک پلتفرم مستقل نیست، بلکه یک افزونه کروم است. Keyword Surfer روشی بصری برای جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های جستجو و همچنین جداسازی کلمات کلیدی به دسته‌های مختلف، در اختیار شما قرار می دهد. این افزونه نظارت بر هدف جستجو، کشف کلاسترهای موضوعی و ارزیابی حجم جستجو را در یک نگاه آسان می‌کند. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید محتوایی تولید کنید که مخاطبان هدف‌تان به دنبال آن هستند، نیازهای کاربران را برآورده کنید و با قراردادن یک CTA، آن‌ها را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید، هدایت کنید. اگر می‌خواهید دانش خود را عمیق‌تر کنید و با ابزارهای پیشرفته و تکنیک‌های حرفه‌ای آشنا شوید، دوره جامع تحقیق کلمات کلیدی ما را بررسی کنید.

اما با توجه به گرانقیمت بودن این ابزارها، بهتر است برای با کمی محدودیت، از نسخه های ارزان قیمت تر استفاده کنید. موضوع همین جا تمام نمی‌شود.سپس شما می‌توانید با جستجوی عبارت یا کلمه مدنظرتان پیشنهاداتی هم در پایین سرپ گوگل ببینید. از ویژگی های برجسته این ابزار استفاده از تکمیل خودکار گوگل است تا  کلمات کلیدی فوق العاده ای پیدا کنید. به عنوان مثال، شما نمی توانید تعداد بک لینک های یک وب سایت را مشاهده کنید یا از Keyword Planner گوگل استفاده کنید. برای اینکه بفهمید کدام یک برای شما بهترین است، باید عواملی مانند معیارهای کلمات کلیدی که هر ابزار ارائه می دهد، اندازه پایگاه داده آنها، و سایر ویژگی های SEO که با آنها ارائه می شود را بسنجید. در زیر نمودار سؤالات، نمودارهای دایره ای دیگر کلمات کلیدی مربوط به حرف اضافه و مقایسه را به شما نشان می دهند.

یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی گوگل ترندز قابلیت مقایسه‌ی کلمات کلیدی مختلف با هم است. برای این کار باید کلمات کلیدی مدنظر خود را در تب جستجو اضافه کنید تا نسبت مقایسه‌ای جستجوی آن‌ها را به سادگی روی نمودار ببینید. وقتی برای کسب و کار خود به یک کلمه کلیدی اصلی فکر می‌کنید، احتمالا ساده‌ترین و واضح‌ترین ایده‌ها را در ذهن خود لیست کرده‌اید. شاید شما دوست نداشته باشد که برای خریدن یک گل خاص حتما از کلمات "گل فروشی" و یا "خرید گل زر" استفاده کنید. یکی دیگر از موارد کم اهمیت، این است که نوسانات فصلی کلمات کلیدی شما را ردیابی می‌کند و قادر است پیش بینی کند که آیا این یا آن کلمه کلیدی در آن فصل‌ها جستجوی بالایی داشته یا جستجوی کمی‌داشته است. علاوه بر این، محتوای مبتنی بر سؤال، احتمال بیشتری را برای فشرده‌سازی پاسخ‌های برجسته گوگل یا نتایج به اصطلاح « موقعیت صفر » دارد.

این دوره آموزشی، برای کسانی که هیچ آشنایی با این مبحث ندارند و یا کسانی که قصد دارند به طور حرفه‌ای کمپینی را مدیریت کنند، مناسب است. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند. استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. برای کسانی که میخواهند خیلی قوی کار کنند و هزینه کنند، استفاده از این ابزار به شدت توصیه میشود. تجربه استفاده از سئو سیگنال به عنوان ابزار ایرانی و قدرتمند را از خود دریغ نکنید. دلیل ما برای معرفی این ابزار در لیست خود این بود که در منابع دیگری به آن اشاره شده و می‌تواند برای شما گمراه کننده باشد.

البته قبل از خرید این ابزار تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از نسخه آزمایشی 14 روزه آن استفاده کنید. Grepwords از اولین سرویس‌های پیشنهادی کلمات کلیدی است که جدیدترین و مشابه‌ترین کلمات را ارائه می‌کند. از این ابزار می‌توان برای تحقیق دقیق‌ترین کلمات کلیدی جهت استفاده در کمپین‌های مختلف استفاده کرد. این ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان نبوده برای استفاده از آن باید ماهانه مبلغی بپردازید. این گزارش با دریافت سایت یک رقیب، لیستی از کلمات کلیدی که در آن جایگاه دارد را به همراه رتبه و میزان جستجو ارائه می‌کند. این بخش از نظر کارایی شباهت‌هایی با ابزار آنالیز سایت در سئو سیگنال دارد.

از Keyword Research Overall تا گزینه‌ای که اخیرا با نامKeyword Visualization  ارائه شده‌است. اما  در نسخه رایگان این ابزار که شرط اصلی استفاده از آن ساخت یک اکانت است تقریبا همه این امکانات کار مشابهی را انجام می‌دهند و آن هم نمایش تعداد محدودی کلمات کلیدی و حجم سرچ هر کدام است. این ابزار در نسخه رایگان به نظر بسیار محدود است، اما می‌توان از آن ایده‌های خوبی گرفت. Google Search Console ابزاری قدرتمند و رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایت خود را انتخاب کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. Bing Webmaster Tools یک ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایتتان استفاده کنید. می‌توانید از آن برای یافتن کلیدواژه‌های جدید و داغی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است.

این بستگی به سطح آگاهی شما از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی دارد. یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، بخش اتوکامپلیت گوگل است که در گذشت به گوگل ساجست معروف بود. بخشی از این برنامه به نام keyword Map، میزان رقابت‌پذیری هر کلمه کلیدی را ارائه می‌کند. با رنک ترک همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی سایت‌های رقیب که در گوگل رتبه‌بندی شده هستند هم دست پیدا کنید. مثلا اگر دنبال کلیدواژه بخصوصی باشید، می‌توانید تمامی سایت‌های رقیب که با محتوای مربوط به این کلیدواژه در گوگل ایندکس و رتبه‌بندی شده‌اند را پیدا کنید.

بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در این لیست این کارها (و بیشتر) را آسان تر می کند. اگر می‌خواهید در فتح رتبه‌های برتر صفحه نتایج موتورهای جستجوگر، بالاتر از رقبا باشید، باید از بهترین ابزارهای سئو مثل ابزارهای کیورد ریسرچ استفاده کنید. ابزارهای خارجی و داخلی مختلفی برای تحقیق درمورد کلید واژه‌ها و کلمات کلیدی وجود دارد. با ترکیب سایت‌هایی مانند گوگل، آمازون، بینگ، ویکی‌پدیا و یوتیوب، Soovle کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کند که ممکن است نادیده گرفته باشید. به این ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی دست‌نخورده‌ای را پیدا کنید که رقیب شما درباره آن‌ها نمی‌داند و محتوای خود را برای هر یک به طور خاص بهینه کنید.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای محتوای خود ایجاد کرده و بهتر و تخصص‌تر با رقبا رقابت کنید. با استفاده از داده‌های دقیق Ahrefs، می‌توانید بهترین فرصت‌ها را برای بهینه‌سازی سایت خود شناسایی کنید. در حال حاضر KW Finder بیش از 2.5 میلیون کلمه‌ی کلیدی در  بیش از هزار مکان جغرافیایی را ردیابی می‌کند. می‌توانید کلمات ارائه شده توسط این ابزار را در چک لیست بازاریابی محتوایی خود قرار دهید و اطلاعات آن‌ها را هر روز زیر نظر داشته باشید. تنها چالش ابزار سئو سیگنال اطلاعات ارائه شده برای “میزان جستجوی ماهانه” هر عبارت است که با دیتای ارائه شده توسط کیورد پلنر و چیزی که در سرچ کنسول مشاهده می‌کنیم متفاوت است. می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید.

LongTailPro همان طور که از نامش پیدا است، نرم افزاری است که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی بلند کمک می‌کند. کاربران با استفاده از این ابزار، تبدیل به یکی از بهترین سایت‌ها بین رقیبان می‌شوند که از کلمات کلیدی بلند استفاده می‌کنند. قیمت این ابزار رایگان نبوده و از 25 دلار تا 98 دلار ماهانه قیمت گذاری شده است. KW Finder کلمات کلیدی‌ای با میزان سختی پایین و میزان جستجوی بالا در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین با این ابزار می‌توانید رقیبانتان را نیز زیر نظر داشته باشید و از بهترین کلمات کلیدی آن‌ها استفاده کنید.

یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین خدمات وبسیما، تدوین استراتژی سئو است و تحقیق کلمات کلیدی در طول این فرآیند انجام می‌شود. در زمینه پیاده سازی استراتژی هم همراه شما هستیم ولی اگر تیم داخلی دارید می‌توانید با گزارش ارائه شده توسط وبسیما اقدامات بعدی را در داخل مجموعه مدیریت کنید. نکته بسیار مهم در این تعریف استفاده از واژه “ارزشمند” به جای “پرجستجو” است. البته میزان جستجوی کلمات و تکرار آن در ادبیات کاربران برای ما مهم است ولی تنها معیار برای تصمیم‌گیری نیست. برای ارزشمند بودن یک کلمه باید به 3 فاکتور دیگر شامل “ارزش اقتصادی“، “میزان رقابت” و هدف کاربر از جستجو” نیز توجه کنیم.

ابزارهای دیگری مانند SEMrush، Ahrefs و Moz نیز در دسترس هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. سایر ابزارهایی که با Serpstat دریافت می کنید شامل تجزیه و تحلیل دامنه، تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی سایت و تولید کننده محتوای هوش مصنوعی است. در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید معیارهایی مانند حجم جستجوی تخمینی ماهانه، میانگین CPC، میانگین رقابت در PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) را مشاهده کنید. شما همچنین گزینه ای برای مرتب کردن لیست کلمات کلیدی بر اساس نمره سختی دارید، این به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنید و با یک کلیک می‌توانید آنها را به Keyword manager اضافه کنید. ساده ترین موردی که من دوست دارم این است که بتوانم کلمات کلیدی را بر اساس URL پیدا کنم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک URL (یا URL رقیب خود را) اضافه کنید و همه کلمات کلیدی را که برای آن صفحه یا کل وب سایت رتبه بندی می‌شوند را به شما نشان می‌دهد.

قسمت اول آموزش گوگل ادز را ببینید و در صورت تمایل، قسمت های دیگر را به صورت رایگان از طریق لینک درج شده مشاهده کنید. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این ابزار یک گزارش جامع پر از ایده های کلمه کلیدی را در کنار معیارهای CPC، حجم و دشواری بارگذاری می کند. مزیت این ابزار آن است که اطلاعات را مستقیما از گوگل وارد می‌کند، موتور جستجویی که احتمالا بیشتر مخاطبان شما را دربردارد. بنابراین اگر می‌خواهید کلمات کلیدی را از منبع پیدا کنید، کیوورد پلنر جای خطا ندارد. برای کار کردن با این ابزار کافی‌ست کلمه یا کلمات کلیدی مدنظرتان را در نوار جستجو (search box) وارد کنید. بالاخره تصمیم گرفتید برای رونق کسب‌وکارتان به بازاریابی محتوایی روی بیاورید؟ عالی‌ست. با بررسی داده‌هایی که کنسول جستجوی گوگل در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید به یک سری میانبر‌ها برای بهبود سئو خود برسید.

اما اگر به دنبال عمق زیاد هستید، احتمالاً ارزش پولی که هزینه می‌کنید را دارد. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ فیلتر برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان Backlinko به کاربران کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مؤثری برای استراتژی سئو پیدا کنند. این ابزار پیشنهادات کلمات کلیدی بر اساس جستجوهای مرتبط ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا کلمات پرجستجو و کم‌رقابت را شناسایی کنند. اما قبل از اینکه این نظر را تایید یا رد کنیم نگاهی به برخی امکانات ارائه شده از سوی این ابزار می‌اندازیم و تصمیم‌گیری را به عهده شما می‌گذاریم. برای استفاده از این ابزار شما دو گزینه پیش رو دارید یکی سرچ به وسیله کلمه کلیدی و دیگری سرچ به کمک آدرس وب‌سایت.

Jaaxy همچنین دارای یک نشانگر کیفیت کلمه کلیدی است که به شما می گوید آیا کلمه کلیدی شما عالی (سبز)، نرمال (نارنجی) یا ضعیف (قرمز) است. ویژگی های ارائه شده برای یک ابزار رایگان بسیار قدرتمند هستند – جای تعجب نیست که اینقدر محبوب است. Glimpse این شکاف را با شناسایی روندهای جستجوی آتی که برای افراد در فضای روابط عمومی دیجیتال یا تجارت الکترونیک مفید است، می‌بندد. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. برای کمک به شما در طول این مسیر، ما یک سیستم پشتیبانی رایگان فراهم کرده‌ایم.

اگر تاکنون در گوگل، کمپین‌های تبلیغاتی یا همان گوگل ادز راه انداخته‌اید بدون شک با کیورد پلنر (Keyword Planner Tool) آشنا هستید. این ابزار کاملا رایگان اطلاعات بسیار دقیق و کاربردی درباره بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سپس از قسمت tools گزینه Keyword Planner و در صفحه جدید Discover New Keywords را انتخاب کنید. یکی از مشکلات استفاده از این ابزار  وجود نداشتن کشور ایران در لیست کشورهاست؛ پس به ناچار لوکیشن را روی all تنظیم کنید. در نهایت کلمات کلیدی مدنظر خود را (حداکثر تا 10 کلمه) در سرچ باکس وارد کنید.

این ابزار برای نظارت بر کلمات کلیدی پرطرفدار، از جمله جستجو بر اساس منطقه، ردیابی رتبه و تجزیه‌وتحلیل محتوا نیز بسیار کاربردی است. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای مقاله یکی از مهم‌ترین مراحل در تولید محتوا است. برای این کار می‌توانید از Kwfind استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله خود را جستجو کنید. در انتخاب کلمات کلیدی برای مقاله باید به نکاتی مانند حجم جستجو، رقابت، و میزان ارتباط با موضوع مقاله توجه کنید. ابزار کلمه گستر یا “Long Tail Keyword Tools” با استفاده از هوش مصنوعی، تمرکز ویژه‌ای بر روی شناسایی کلمات کلیدی طولانی دارند که معمولاً شامل چندین واژه برگرفته از کلمه کلیدی اصلی هستند. این نوع کلمات کلیدی ممکن است جستجوی کمتری داشته باشند اما نرخ تبدیل بالاتری دارند زیرا بیشتر هدفمند هستند.

نسخه پیشرفته آن، Keyword Tool Pro، پیشنهادات بیشتری ارائه داده و تجزیه ‌و تحلیل‌های قوی‌تری برای متخصصان دارد. با استفاده از این ابزار کاربردی، کاربران می‌توانند استراتژی‌های جستجوی خود را بهینه کرده و ایده‌های بهتری برای محتوا دریافت کنند. برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌ و کار خود، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی درباره تعداد جستجوهای ماهانه و سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهند. Searchmetrics از بهترین آنالیز کلمات کلیدی در گوگل و بازاریابی محتوا است.

کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته می‌شوند، عبارات یک یا دو کلمه‌ای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده می‌شوند و به دلیل حجم بالای جستجو، می‌توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژه‌هایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونه‌هایی از این دسته‌اند. اینکه بخواهیم همه عبارات را در گوگل جستجو کرده و پیشنهادات را از باکس جستجو جمع‌آوری کنیم کار ساده‌ای نیست. ابزارهای متعددی طراحی شده که این فرآیند را برای ما ساده و سریع می‌کند و یکی از بهترین نمونه‌ها ابزار ایرانی کیوردچی است. بله، می‌توانید از ابزار Google Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی با جستجوی کم استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که Google Keyword Planner  بیشتر برای کلمات پرسرچ کاربرد دارد.

در این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، امکان مقایسه‌ی دو یا چند کلمه از نظر میزان سرچ فراهم شده‌است. فقط کافی‌ست به وب سایت گوگل ترندز بروید، کلمات مورد نظر خود را در باکس‌های مجزا وارد کنید و نموداری مقایسه‌ای از میزان سرچ کلمات در بازه زمانی انتخابی خود ببینید. علاوه بر این منطقه جغرافیایی کاربران و لیستی از کلمات مشابه و مرتبط با عبارت شما به همراه میزان سرچ آنها نمایش داده می‌شود. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در استراتژی سئو و بازاریابی محتوا است. برای تولید محتوای هدفمند و بهینه‌سازی سایت، باید بدانید کاربران شما دقیقاً چه عباراتی را در موتورهای جستجو جستجو می‌کنند.

این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و می‌تواند باعث جذب کلیک‌های بیشتر شود. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند.

این کلمات به ما کمک می‌کند تا دید بهتری از حوزه کاری خود و نیاز کاربران هنگام جستجو کسب کنیم. اکثر ابزارهای کیورد ریسرچ یک نسخه رایگان و یک نسخه پریمیوم (پولی) دارند. نسخه‌های رایگان معمولا با محدودیت‌های زیادی همراه است اما اگر برای نوشتن محتوای خود به چند ایده درباره کیوردها نیاز دارید، از آنها کمک بگیرید. پس اگر به عنوان نویسنده، مطلبی را برای وب‌سایتی آماده می‌کنید باید قبل از نگارش و آماده‌سازی، کیورد ریسرچ کنید؛ تا از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اطلاع داشته و آنها را در متن خود به کار ببرید. کاربران رایگان می توانند روزانه 10 پرس و جو تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی انجام دهند، اما برای اطلاعات بیشتر باید به Moz Pro ارتقا دهید.

Moz Keyword Explorer با ارائه نسخه پولی و رایگان، پیشنهادات کلیدی، قوی و معیارهای پیش‌بینی‌کننده‌ دارد. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد SERP‌ها، ابزارهایی برای شناسایی کلمات کلیدی دم‌بلند، سوالات جستجو و پیشنهادهایی برای کمک به رتبه‌بندی بین‌المللی به شما می‌دهد. ابزار تحقیق کلمات کلیدی Keyword Revealer به کاربران برای جستجوی کلمات کلیدی که رقیبان کمتری دارند کمک می‌کند. پس از این، آن‌ها را از نظر سختی و آسانی آنالیز کرده و بهترین آن‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. در نتیجه در وقت شما صرفه جویی کرده و دیگر نیازی به آنالیز تک به تک کلمات توسط شما نیست. این ابزار نیز رایگان نبوده و با دامنه‌ی قیمتی 59 دلار تا 219 دلار به صورت یک بار پرداخت، در دسترس کاربران است.

همانطور که محتوا را در ویرایشگر می نویسید، KWHero امتیاز محتوا را در زمان واقعی ارائه می دهد تا به شما اطلاع دهد که محتوای شما در حال حاضر چقدر بهینه شده است. و به شما پیشنهاداتی برای مواردی مانند تعداد کلمات، سرفصل ها، اصطلاحات NLP و غیره می دهد که می تواند به حرکت سوزن کمک کند. اما علاوه بر آن، “حداکثر امتیاز صبح” هر کلمه کلیدی را نیز به شما نشان می دهد که من واقعاً آن را دوست دارم. اگر بخواهید در جایگاه یک قرار بگیرید، این به شما می گوید که “ارزش” آن کلمه کلیدی به دلار آمریکا چقدر است. من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است.

جستجوی معکوس شماره شناسایی استاندارد آمازون (ASIN) به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی رقبا را شناسایی و ردیابی کنید. تحقیق کلمات کلیدی در شکل دادن به ساختار مقاله شما و ایجاد چیزی که نیازهای مشتریان شما را برآورده می کند بسیار مهم است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. تمامی ابزارهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای که در مقاله به آنها اشاره کردم، جزو بهترین‌ها برای تحقیق و بررسی کلیدواژه‌ها هستند. اما شما نمی‌توانید صرفا یک ابزار را برای یافتن، تحقیق یا بررسی عبارت‌های کلیدی ملاک قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی، فرآیندی حیاتی برای هر کسب‌وکاری است که به دنبال ارتقای رتبه خود در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود است. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوای وب‌سایت خود، می‌توانید شانس دیده شدن در نتایج جستجوی مرتبط را به طور قابل توجهی افزایش دهید. این ابزار به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار یا محتوای خود را پیدا کنید و از آن‌ها برای بهبود سئو و تولید محتوای بهتر استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته Kwfind این است که به شما اجازه می‌دهد کلمات کلیدی را به‌صورت دقیق و با توجه به میزان سختی و حجم جستجو بررسی کنید. آنچه که نتیجه گرفتید، از همان استفاده کنید، نیازی به گیج شدن و درگیری های مختلف نیست. استفاده‌ بهینه از کلمات کلید به بالا آمدن سایت شما در جستجوی ارگانیک گوگل می‌کند.

Screaming Frog ابزار بسیار کاربردی و معروف در سراسر دنیا است که دارای یک ربات خزنده است. به این صورت که اطلاعات دقیقی در رابطه با لینک‌های داخلی و خارجی، برچسب‌ها، تعداد تگ‌های H1 در هر صفحه، توضیحات متای صفحات و … در اختیار شما می‌گذارد. به دلیل سرعت بالای آنالیز این ابزار، میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می‌شود. اگر تازه وارد حوزه سئو شده‌اید، می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner یا Ubersuggest استفاده کنید. اما اگر به دنبال تحلیل‌های پیشرفته و امکانات بیشتری هستید، ابزارهای پولی مانند Ahrefs یا SEMRush را انتخاب کنید.

با وارد کردن آدرس یک سایت یا صفحه در اینترنت می‌توانیم لیستی از عبارات کلیدی هدف مرتبط با آن را دریافت کنیم. نکته جالب این است که با بررسی یک سایت شما علاوه بر لیست کلمات، آدرس صفحه مرتبط و رتبه آن در نتایج جستجو را هم مشاهده می‌کنیم. دومین ابزار رایگان معرفی شده توسط گوگل، گوگل ترندز است که به شما میانگین جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی، پیش‌بینی عملکرد و حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد. این ابزار به‌خوبی میزان محبوبیت هر کلمه کلیدی در ماه‌های مختلف را نشان می‌دهد و نتایج را به روش‌های مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی، علاقه، طول زمان، موضوعات و پرسش‌های مرتبط دسته‌بندی می‌کند. همچنین به کمک گوگل ترندز می‌توانید چندین کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری