ابزارهای سئو در گوگل

25 ابزار سئو، معرفی ابزار های رایگان و پولی برای سئو سئولب

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار هم می‌توان به قابلیت استخراج کوئری‌های جستجو شده توسط کاربران اشاره کرد! هر چیزی که مربوط به کلمه کلیدی موردنظر شما است، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی موردنظر شما چقدر رقابتی هستند تا برای آن‌ها استراتژی سئو تعیین کنید. SimilarWeb با تحلیل دقیق داده‌ها، به بهینه‌سازی استراتژی‌های سئو، بهبود عملکرد سایت و افزایش ترافیک ارگانیک کمک می‌کند و ابزاری کلیدی برای تحلیل بازار و بررسی جایگاه رقابتی محسوب می‌شود. مثلا ابزارها در بخش بررسی بک لینک‌های سایت در نسخه رایگان تعداد محدودی از بک لینک‌های یک سایت را نمایش می‌دهند.

کافی است که به سایت این ابزار مراجعه و در کادر آدرس سایت خود را وارد کنید. هنگامی که ما در گوگل جستجویی انجام می‌دهیم، داده‌های مربوط به این جستجو به صورت ناشناس، طبقه‌بندی می‌شوند و در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند. شما می‌توانید با جستجوی عبارت مورد نظر در این ابزار قدرتمند متوجه شوید که میزان، زمان و مکان جستجوهای این عبارت در گذر زمان چه تغییری کرده‌اند. با استفاده از این ابزار می‌توانید ترندهای جستجو را دنبال کنید و میزان محبوبیت عبارات مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت را با هم مقایسه کنید. این ابزار اطلاعات ارزشمندی در مورد وجود بدافزار به ما ارائه داده و به طور تقریبی نشان می دهد که وب سایت ما چقدر مورد پایش ربات های گوگل قرار می گیرد. همچنین این ابزار به شما این امکان را می دهد که گزارش کامل سایت را به ایمیلتان بفرستید.

اما وقتی در این برنامه عمیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم که کسب و کارهای زیادی خود را در گوگل مپس اضافه کرده‌اند. از طرفی وقتی روی هر کسب و کار در هر جای نقشه کلیک کنید، می‌بینید که اطلاعات این کسب و کار‌ها، ساعات کاری، شماره تماس، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی و نظرات سایر کاربران درباره آن‌جا هم نوشته شده است. موفقیت یک وب سایت به رضایت کاربران بستگی داره و هنگامی‌که کاربران از حضور در سایت شما لذت می‌برند، طبیعتاً سطح بالاتری از رضایت مشتری رو خواهید داشت که منجر به تعامل مداوم و رتبه‌های بالاتر میشود. درک آنچه مصرف‌کننده از سایت شما می‌خواهد و نیاز دارد، یک نکته اساسی برای افزایش رضایت است. انجام نظرسنجی‌ها اغلب بهترین راه برای سنجش احساس کاربران در مورد سایت شما است و همچنان می‌توانید بینش‌های ارزشمندی در مورد اینکه کاربران چگونه سایت شما رو تجربه می‌کنند به دست آورید.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت بارگذاری صفحات خود را هم در دسکتاپ و هم در نسخه موبایلی چک کنید. پس از آنکه آدرس سایت خود را وارد کردید؛ صفحه نتایج، اطلاعات متعددی را به شما نمایش خواهد داد. اسکریمینگ فراگ یک نرم افزار است که بر روی سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده است. با نصب کردن این نرم افزار بر روی سیستم عامل خود می‌توانید اکثر موارد مربوط به سئوی داخلی و سئوی تکنیکال سایت خود را بررسی کنید. در واقع اسکریمینگ فراگ همانند ربات‌های گوگل صفحات سایت شما را خزش می‌کند و یک گزارش کامل از وضعیت فعلی سایت شما ارائه می‌دهد.

اما وبلاگ شخصی چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟ در این مقاله، به بررسی مفهوم وبلاگ شخصی، تفاوت آن با وب‌سایت، کاربردها و مراحل ساخت آن می‌پردازیم. پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا می‌کند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است. به همین دلیل تمام این موارد باعث می‌شوند که شما مشتریان زیادی به دست بیاورید تا بتوانید از این طریق، سود قابل توجهی دریافت کنید. ابتدا محتوای سرشاخه را منتشر کرده و لینک‌هایی به صفحات هدف و همچنین به سایت‌های معتبر خارجی اضافه کنید. اگر اطلاعات ثبت‌کننده دامنه‌ها (Whois) مشابه باشند، این موضوع می‌تواند گوگل را نسبت به شبکه بودن سایت‌ها حساس کند. حتی در صورت مخفی کردن اطلاعات Whois، الگوریتم‌های گوگل گاهی توانایی شناسایی ارتباط بین دامنه‌ها را دارند.

گوگل دیسکاور سرویسی است که گوگل اخیرا آن را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. زمانی که به صفحه اول گوگل در مرورگر موبایل خود می‌روید، اطلاعاتی مثل آب و هوا، نتایج ورزشی تیم مورد علاقه و اخبار جدید به شما نمایش داده می‌شود. حال دیسکاور چه کمکی به کسب و کارتان می‌کند؟ اگر محتوایی که در سایت خود منتشر می‌کنید از نظر گوگل برای مخاطبان آن موضوع جالب باشد، محتوای شما در دیسکاور بقیه دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود. با کمک این ابزار سئو سایت می توانید سرعت سایت خود را بررسی کرده و در صورت وجود خطا با کمک راهکارهایی که ارائه می دهد، آن را رفع کنید. در محتوا افزایش سرعت فروشگاه وردپرسی با GTmetri به طور کامل استفاده از این ابزار را آموزش داده ایم.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. فایل Log نوعی فایل کم حجم است که به طور اتوماتیک ایجاد می شود و دربردارنده اطلاعات وسیعی از رویداد‌ها و اتفاقاتی است که در درون نرم افزار یا سیستم عامل اتفاق افتاده است. برخی وقت ها بررسی این فایل ها بهترین و تخصصی ترین روش برای عیب یابی و رفع مشکل سیستم عامل‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ های مورد استفاده می باشد.

به دلیل گزارشات کامل و مفید، Botify یکی از کارآمدترین ابزارهای تحلیل محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از API‌های سرچ کنسول (رابط برنامه نویسی نرم افزار) به کلیه اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. شرکت گوگل با اصلاح و بهینه سازی اخیر این ابزار، ویژگی‌ها، اطلاعات و گزارش‌های جامع‌تری را جایگزین قابلیت‌های نسخه قبلی خود کرده است. بعد از زدن Generate report این ابزار نتایج را به شکل زیر به شما نمایش می‌دهد، اسکرول که بکنید، گزارش کاملی از هر کدام از این بخش‌ها با جزئیات خواهید دید. کافی است روی صفحه سایت کلیک راست کنید و Inspect یا انتخاب کنید (یا دکمه F12  را بزنید).

این ابزار سئوی گوگل مخصوصاً در صورتی مفید هست که در حال طراحی سایت جدید یا تدوین استراتژی محتوای جدیدی هستید. به وسیله سرچ کنسول هر نوع پیامی در مورد سایت شامل هک شدن توسط هکر ها، کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه، مشکلات امنیتی و سئو و …  به شما اطلاع داده خواهد شد. گوگل ترندز ابزاری بسیار مفید و کاربردی است که به صورت رایگان به شما اجازه می دهد محبوبیت جستجوها را در طول زمان و در مناطق مختلف بررسی کنید. این ابزار اطلاعات مفیدی در مورد این که کاربران در گوگل چه چیزهایی را جستجو می‌کنند و چگونه علاقه به جستجو در طول زمان تغییر می‌کند، ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Google Analytics 4 این است که تمامی فعالیت‌های کاربران در سایت و اپلیکیشن را به‌طور یکپارچه و دقیق تحلیل می‌کند.

اگر سایتی را سئو می‌کنید که جریمه شده است، Barracuda Panguin از جمله ابزارهایی است که هر سئوکار باید در روند کار خود از آن استفاده کند. سپس با ترکیب و مقایسه داده‌های قبل و بعد از جریمه گوگل، دلیل پنالتی را متوجه می‌شود. با این ابزار می‌توان ویژگی‌های فنی بک لینک مانند Trust Flow و  Citation Flow و دیگر عناصر لینک‌سازی را ارزیابی کرد که این امر بر ارتباط، اطمینان و قدرت صفحه تاثیر می‌گذارد. این ابزار می‌تواند هر مشکلی را که به مرور زمان توسط لینک‌سازی ایجاد شده، از طریق گراف لینک‌های داخلی سایت تشخیص دهد. ابزار خارق‌العاده ای است که تنها برای انجام یک کار طراحی شده است؛ تست و بررسی اطلاعات استراکچر دیتا با داده‌های موجود در Schema.org که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات کد نویسی اسکیما را قبل از پیاده سازی کدها شناسایی کرد.

پس با استناد به تمام دلایلی که گفتیم، گوگل مپس نیز می‌تواند ابزار مهمی در کسب و کار شما باشد. این ابزار برای کاربرانی که بیشتر از تلفن همراه استفاده میکنند، تجربه بهتری رو به ارمغان میاره و سرعت بارگذاری صفحات سایت رو به مقدار زیادی افزایش میده. پس اگه بیشتر کاربرانتون از طریق گوشی همراه وارد سایت میشن، بهتره از این قابلیت استفاده کنید. Google Tag Manager ابزاری ضروری برای وب مسترهایی هست که به دنبال مدیریت آسان و کارآمد تگها بدون کمک گرفتن از برنامه نویسها هستند. با استفاده از گوگل تگ منیجر، می‌توانید تگهایی رو روی سایت قرار بدید و به کمک این تگها رفتار کاربران رو در سایت بررسی کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. این افزونه رایگان کروم را نصب کنید تا بتوانید حجم جستجو و داده‌های CPC را برای هر کلمه کلیدی که در Google  وارد می کنید، مشاهده نمایید. این ابزار همچنین ایده‌های پیشنهادی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با درخواست شما را ارائه خواهد داد. سپس این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهبود ببخشید. Google Trends عبارات جستجوی محبوب کاربران را در طول زمان نشان می دهد.

برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید و حساب شما فعال باشد. در این صورت است که می‌توانید به رایگان از کیورد پلنر بدون محدودیت استفاده کنید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که تهدیدات بزرگ برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را پشت سر گذاشته‌اید. حتما می‌دانید که سئو سایت شامل سه بخش اصلی On page ،Off page  و سئو تکنیکال می‌شود. همچنین برای کسانی که برای کسب‌وکار آنلاین خود به دنبال ابزارهایی اضافه‌تر هستند، ویژگی‌هایی مانند هوش تحقیق دیجیتال، هوش دیجیتال مارکتینگ، هوش فروش، هوش سرمایه‌گذار و هوش خریدار ارائه می‌کند. شما می توانید از این ابزار در سئو سایت استفاده کرده و نتایج خوبی را مشاهده نمایید.

برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن دریافت می‌کنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. بنابراین، باید به صورت مرتب سرعت سایت خود را تست کنید تا مطمئن باشید که به‌خاطر کندبودن باعث نارضایتی گوگل و کاربران‌تان نخواهید شد. برای این کار می‌توانید از ابزارهای بررسی سرعت سایت کمک بگیرید که یکی از آن‌ها PSI است.

با این روش می توانید به اثرگذاری تبلیغ پی برده و در صورت عدم نتیجه دهی دیگر آن کار را ادامه ندهید. Sitebulb، همانند Screaming Frog، یک خزنده قدرتمند وبسایت است که به صورت تخصصی برای تحلیل و بهبود سئو داخلی سایت‌ها طراحی شده است. این پلتفرم با ارائه گزارش‌های دقیق و قابل فهم، به شما کمک می‌کند تا به سرعت مشکلات فنی و ساختاری سایت خود را شناسایی کرده و راهکارهای بهبود را به کار بگیرید. Sitebulb با ارائه اطلاعاتی جامع در مورد خطاهای فنی، ساختار سایت، کیفیت محتوا و وضعیت لینک‌های داخلی و خارجی، تصویری کامل از وضعیت سئو سایت شما را ارائه می‌دهد. ابزارهای سئو به عنوان دستیاران قدرتمند سئوکاران، امکان بررسی دقیق و عمیق تمامی جوانب یک سایت را فراهم می‌کنند. از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا ابزارهای بررسی سرعت سایت و بک لینک‌ها، هر کدام نقش مهمی در بهبود سئو سایت ایفا می‌کنند.

همانطور که همه ما می دانیم عنکبوت های موتورهای جستجو، دید بسیار متفاوتی نسبت به ما انسان ها از وب سایت های ما دارند. بهترین ویژگی و مشخصه این ابزار این است که مشکلات بارگذاری صفحه را به شما نشان می دهد. این ویژگی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کد سایت خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، خزنده موبایل گوگل می تواند تمام منابع سایت شما را پیدا و ایندکس کند. سئوکاران اغلب موضوعاتی را با حجم جستجوی بالا هدف قرار می دهند، اما این به معنای هدف قرار دادن موضوعاتی است که قبلاً محبوب بودند. اگر بتوانید موضوعات جدید و نوظهور را درست قبل از ورود به جریان اصلی پیدا کنید و هدف قرار دهید، چه می شود؟ برای این کار از این ابزار استفاده کنید.

این دستورالعمل‌ها تأکید بر سئوی ارگانیک و عدم استفاده از روش‌های فریبنده دارند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید.

با وجود الگوریتم‌هایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان داده‌شده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به‌عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آن‌ها را نمایش دهد. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود.

این سایت اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار می دهد، بنابراین بهتر است با دقت و حساسیت بیشتری اطلاعات را بررسی کنید. اگر به قسمت داده های مرتبط با جستجو بروید می توانید متوجه شوید که ترافیک سایت از کجا تامین میشود، از کلمات کلیدی، تبلیغات یا … . نسخه رایگان این ابزار فقط امکان مقایسه 5 مورد را به شما میدهد ولی با همین 5 مورد هم اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد. Seobility یکی از بهترین ابزار سئو سایت است که می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. با استفاده از آن، شما می‌توانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعمل‌های سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل می‌شود و نکاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد.

Ubersuggest برای بک لینک، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات رقابتی ایده آل است. XML-sitemap.com ایجاد نقشه های سایت XML را ساده می کند و Google Analytics اطلاعات زیادی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ارائه می دهد. یعنی شما یک پیش نمایش شیرین از نحوه نمایش صفحه خود در نتایج جستجو دریافت می کنید. این امر برای فهمیدن اینکه عنوان و برچسب توضیحات شما مناسب سئو هستند یا خیلی طولانی می باشند، مفید است. بهتر است بدانید که بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید. تا آنجا که می دانیم Ubersuggest تنها ابزاری است که به طور خاص کلمات کلیدی X را با کلمات کلیدی Y مقایسه می کند.

همچنین یک سرویس تحلیل ترافیک سایت است که داده‌هایی دربارۀ تعداد بازدیدکنندگان یک سایت، اینکه از کجا وارد سایت شده‌اند، با جست‌وجوی کدام کلمه کلیدی شما را پیدا کرده‌اند و معیارهای دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که دنبال کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت خود هستید، می‌توانید از این سایت استفاده کنید. این ابزار رایگان سئو یافتن بهترین کلمات کلیدی می‌تواند به افزایش میزان بازدید و ترافیک سایت کمک کند و بازدیدکننده بسیاری را به سمت سایت شما هدایت کند. تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا پس از یک مدت زمان کوتاه، لیستی از کلمات کلیدی کاربردی و مشابه را که به ارتقا سایت کمک می‌کند‌، در اختیار شما قرار دهد. استفاده از این ابزار بسیار مهمه و  کار با اون رو لازمه به طور دقیق یاد بگیرید. یکی از ابزارهای سئو گوگل و آنالیز سایت توسط گوگل، سرچ کنسول است که به عنوان ابزار رایگان یا "google free seo tool" است.

برای مثال، جی‌تی‌متریکس به شما می‌گوید که تصاویر شما چقدر بزرگ هستند، کدهای شما چقدر بهینه شده‌اند و آیا از کش استفاده می‌کنید یا خیر! با رفع این مشکلات، می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید تمام حرکات کاربران خود را زیر نظر بگیرید تا بتوانید کاربران و بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. در مقاله چگونه یک کاربر را به مشتری تبدیل کنیم می توانید نکات و تکنیک های مهمی در این رابطه بیاموزید تا فروش سایت خود را افزایش دهید. ابزارهایی که به شما معرفی کردیم، همگی در سایت یا فروشگاه اینترنتی به کار شما می‌آیند. اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید یا می‌خواهید از یک سیستم جدید برای مدیریت سایت استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پرتال را امتحان کنید.

اگر کنجکاو شدید که در مورد این ابزار و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید، می‌توانید نگاهی به «آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس» داشته باشید. یکی از آزار دهنده ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ انتظار برای درج یک کد در قسمت توسعه سایت است. ابزار Google Tag Manager این کار را برای شما ساده کرده و به شما اجازه میدهد که بسیاری از تگ ها رایج را بدون کمک گرفتن از برنامه نویس های سایت پیاده سازی کنید. این ابزار می تواند نشان دهد که جستجوی نام برند رقیب شما در طول زمان چه تغییری کرده است. این ابزار آنلاین به سایت ها نمره ای داده و نکاتی را در جهت بهبود سرعت سایت پیشنهاد می نماید. این ابزار به شما اعلام می کند که کدام اسکریپت یا استایل باعث کند شدن سایتتان شده است، کدام تصاویر بزرگ هستند و همچنین پیشنهادات دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت به شما می دهد.

Google My Business یکی دیگه از بهترین ابزارهای سئوی گوگل هست و برای سازمان‌ها و مشاغلی که به دنبال حضور آنلاین در Google، به‌ویژه Google Maps هستند، استفاده میشه. پیش از آن که به معرفی این ابزار بپردازیم، باید بدانید به دلیل تحریم های موجود هنگام ثبت نام در لیست کشورها، کشور ایران وجود ندارد. اگر می خواهید در گوگل و Google Maps به کاربران نمایش داده شوید، این ابزار برایتان مناسب است. با ثبت کسب و کار خود در GMB می توانید اطلاعات کسب و کار خود را در اختیار مشتریان بگذارید و با آنها در تعامل باشید. به این ترتیب با هرجستجو مشتریان می توانند اطلاعاتی نظیر محل کار، شماره تلفن، ساعات کار و ...

فایندر citation محلی به شما این امکان را می‌دهد که بررسی عمیق تری در سئوی محلی وب سایت خود داشته باشید. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که سایت شما را از میان رقیبان تان پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانید تمام citation‌های سئوی محلی رقبای خود را شناسایی کنید. از نظر بسیاری از افراد Ahrefs یک ابزار مهم و مدرن برای بررسی فنی لینک‌ها محسوب می‌شود. این ابزار می‌تواند الگوهای خاص در پروسه لینک سازی سایت را مشخص کند و استراتژی آن را نشان دهد.

Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. این ابزار سئو به شما کمک می‌کند تا محتواهای قدیمی‌ تری که نیاز به به‌روزرسانی، ارتقا… یا هر دو دارند را در سایت خودتان پیدا کنید. قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی، حساب گوگل آنالیتیکس خود را آنالیز می کردید که دردسر بزرگی بود. خوشبختانه این ابزار دقیقاً به شما می گوید که کدام مقاله در سایت تان به بیشترین توجه نیاز دارد.

هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ امیدوارم از خواندن این پست وبلاگ لذت ببرید. ابزارهای رایگان دیگری که برای شما مفید بوده اند، کدامند؟ ابزارهای زیادی هست که ما در اینجا ذکر نکرده ایم.

اما اگر از سایتی با کیفیت پایین و اسپم لینک بگیرید، ممکن است حتی به جای بهبود، به رتبه سایت شما آسیب بزند. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).

SEO SiteCheckup همان برنامه‌ای است که در چنین موقعیتی به کمک شما می‌آید. در روزهای اولیه سئو، هیچ‌کس، حتی خود گوگل، زیاد به سرعت سایت‌ها اهمیت نمی‌داد؛ اما الان داستان خیلی فرق کرده‌است چون گوگل به طور واضح بیان می‌کند که سرعت بارگذاری سایت در رتبه‌بندی سایت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. فقط در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان Ahrefs برای دسترسی به این امکانات با محدودیت‌های روبه‌رو خواهید شد. از طرف دیگر، متاسفانه خرید نسخه‌ پریمیوم این ابزار هم برای کاربران ایرانی گران تمام می‌شود. پس باید از موبایل فرندلی‌بودن تمام قسمت‌های سایت خود اطمینان داشته باشید. برای تست این موضوع می‌توانید از ابزار خود گوگل یعنی، mobile friendly testing کمک بگیرید.

به کمک این ابزار می‌توان مشکلات مربوط به انکر تکست‌ها را شناسایی کرد. در کل، ابزار وبمستر گوگل آنالیتیکس یک ابزار ضروری برای هر وب‌سایت است. با استفاده از این ابزار سئو می‌توانید تصمیمات بهتری برای بهبود وب‌سایت خود بگیرید و عملکرد بازاریابی خود را افزایش دهید. نکته‌ای که باید همواره در نظر داشته باشید این است که هیچ ابزاری به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما در سئو باشد. سئو یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است که نیازمند دانش، تجربه و تلاش مداوم است. ابزارهای سئو تنها می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

مثلاً می‌توانید کلمات کلیدی زیاد استفاده شده یا محتوای تکراری را ببینید و رفع کنید. این ابزار درواقع یک اعتبارسنج کد می‌باشد درحالیکه می‌تواند به عنوان یک ابزار سئو نقش بسیار مهمی در روند بهینه سازی سایت ایفا کند. تفسیر نادرست از نتایج، نه تنها کمکی به سئو سایت نمی‌کند بلکه ممکن است شرایط را بدتر کند. GTMetrix یک سیستم گزارش گیری از سرعت صفحه سایت است که آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و گزارشی عمیق و مفصل در اختیار متخصص سئو قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توان Request‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به لود شدن دارند و همچنین سایر عواملی که منجر به کند شدن سایت می‌شود را شناسایی و بهبود بخشید. سپس کلمه کلیدی خود را در کادر اول و زبان سایت خود را در کادر دوم وارد کنید.

اما ابزاری مانند جی تی متریکس سرعت سایت و خطاهای کدنویسی را بررسی می کند. همانطور که می دانید سرعت سایت می تواند روی سئوی سایت اثر بخشی داشته باشد. لذا می توان گفت که جی تی متریکس یک ابزار غیر مستقیم برای سئو محسوب می شود. اگر وب سایت یک بیزینس محلی را بهینه سازی می‌کنید، بکارگیری سئوی محلی بهترین گزینه است. BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی است که عموما به عنوان یک ابزار سئوی فنی تلقی نمی‌شود، درحالیکه به کمک آن می‌توانید مشکلات فنی با پروفایل سئوی محلی سایت را شناسایی کنید.

در مقایسه با سئو، تبلیغات پولی مانند گوگل ادز سریع‌تر نتیجه می‌دهند، اما هزینه‌های بیشتری دارند. در حالی که سئو یک روش پایدارتر است که به سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز دارد و نتایج آن معمولا به مرور زمان ظاهر می‌شوند. نسخه رایگان آن محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید به صورت دائم از آن استفاده کنید. اما نسخه پرمیوم آن امکانات متنوع بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین برای بهبود محتوا شما می توانید خطاهای اعلام شده توسط یوست را مطالعه کرده و آنها را برطرف کنید. مثلا ممکن است در محتوای خود، از لینک داخلی و یا خارجی استفاده نکرده باشید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/