آموزش سئو کاری
آموزش سئو؛ مسیر یادگیری SEO از مبتدی تا پیشرفته
هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. اگر از shopify, wix, magneto, joomla یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده میکنید تقریبا تفاوتی نمیکند. تمام نکاتی که در این صفحه آموختید روی تمام این سیستمها نیز باید پیادهسازی شود. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است.
نویسندگان حرفهای هنگامی که یک موضوعی را میخواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند. اکثر افراد و شاید شما ممکن است با ظاهر این مسئله مشکل داشته باشید و بگویید در ایران؛ کسی بکلینک رایگان فالوو نمیدهد. لینکهای فالو تمام ارزش ممکن را به صفحه تزریق میکنند اما لینکهای نوفالو ارزش بسیار ناچیزی به صفحه مقصد تزریق میکنند. البته در لینکبیلدینگ برای طبیعی بودن پروفایل لینکمان؛ هم به بکلینکهای فالو احتیاج داریم و هم به بکلینکهای نوفالو. بعد از الگوریتمهای mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهمتر شد.
اگر مبتدی هستید، ممکن است 3 ماه طول بکشد تا اصول سئو را فرا بگیرید، اما اگر تجربه دارید، زمان کمتری نیاز خواهید داشت. همواره با آخرین تغییرات الگوریتمها و روشهای جدید سئو بهروز باشید. در همین صفحه بارها دیدید که با اسم سایت هایی مثل وبسیما و وب24 و نوین و … به سایت آنها “بک لینک” دادیم. زمان مورد نیاز برای یادگیری سئو، بستگی به نوع آموزش و سعی و تلاش خودتان دارد. سایت neilpatel.com متعلق به یک متخصص سئو با همین اسم (نیل پاتل) است که با برندهای معروفی به مانند آمازون نیز همکاری میکنند. نیل پاتل در این سایت، تجربیات خودش از سئو را با کاربرانش به اشتراک میگذارد.
بهترین راه برای یافتن آنها استفاده از موتور جستوجویی مانند گوگل است. بهجز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل بهعنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کردهاند. بهجز جستوجوی ساده، به رتبهبندی، پیشنهادات و رفتار جستوجوی گوگل هم دقت کنید. در بخش اول، شما به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و توسعه محتوای سازگار با سئو پرداخته و نخستین مراحل توسعه یک استراتژی موفق سئو را درک خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که سئو یک فرآیند مستقل نیست بلکه بخشی جداییناپذیر از اکوسیستم جامع بازاریابی دیجیتال است.
برای مثال ما در بالا گفتیم که اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید و سایت خودتان را سئو کنید، به چه درآمدی میرسید. یعنی یک متخصص سئو میتواند یک سایتی برای خودش راه اندازی کند و سپس سایت خودش را سئو کرده و به درآمد برسد. یادگیری سئو یک فرایند مستمر است و زمان مورد نیاز برای اینکه شخصی در آن مهارت کامل پیدا کند، میتواند متفاوت باشد. برخی از اصول اولیه سئو ممکن است در عرض چند هفته یا ماه قابل فهم باشند، اما تسلط کامل بر سئو و درک عمیق از تمامی جنبه های آن میتواند سال ها تجربه و یادگیری مستمر را طلب کند. هرچه سایتی که به شما لینک میدهد از نظر اعتبار و قدرت دامنه قوی تر باشد، ارزش و اثرگذاری آن بک لینک نیز افزایش مییابد.
با این حال، این نکته به معنای تلاش بیرویه برای دریافت لینک با انکر تکست های حاوی کلمات کلیدی نیست. بلکه باید به دنبال ایجاد ترکیبی طبیعی و متنوع از انواع انکر تکست باشید. فایل های تصویری حجیم یکی از عوامل اصلی کندی بارگذاری صفحات وب هستند. سئو تصاویر میتواند به کاهش حجم فایلها و افزایش سرعت بارگذاری کمک کند. کش مرورگر به فرآیندی اشاره دارد که در سمت کاربر یا بازدیدکننده اتفاق میافتد.
همان طور که در تصویر بالا می بینید، پس از انتخاب بخش filter با یک پنجره که شامل 4 گزینه مختلفه روبه رو میشید. دوستای گلم تو این آموزش هر جا که بخوام طبق تجربه هام یک بخشی رو آموزش بدم لحن نوشتاری رو به صمیمانه تغییر میدم امیدوارم پای بی ادبی من نزارین. ترافیک ارگانیک ترافیکی است که به طور مستقیم و بدون دخالت تبلیغات وارد سایت می شود. برای اینکه نکات بیش تر و عملی را درباره این موضوع باد بگیرید، می توانید بر روی ویدئو و یا دکمه مربوطه کلیک کنید. تمام این اطلاعات باید کنار هم قرار گیرند، صحت سنجی شوند و تحلیل شوند.
تا اینجا با مفاهیم پایه سئو و بازار کار سئو آشنا شدید و الان میدانید که سئو سایت چیست و چگونه کار میکند. چون شک نداریم که به دنبال یادگیری حرفهای سئو هستید، وقت آن است که یک مرحله جلوتر برویم و با تکنیکهای اجرایی سئو آشنا شویم. در یکی از جلسات دوره آموزش سئو کارفرمایان عوامل موئر بر مدت زمان سئو را در قالب فیلم بررسی کردیم، پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر این جلسه را مشاهده نمایید. زمانی اتفاق می افتد که 2 یا چند سایت مختلف کنار هم لینک شوند، در این زمان موتورهای جستجوگر (مخصوصا گوگل) به دنبال ارتباط بین آنها میگردد تا دلیل لینک شدن را بفهمد. در صورتی که استراتژی مناسبی تدوین شده باشد سایت ضعیف تری که در کنار سایت قوی تر لینک شده اعتبار قابل توجهی دریافت می نماید. بله منظور آن است که اگر سایت ما برندینگ بالا ندارند و کاربران به صورت خودجوش به ما لینک نمی دهند ما به شکلی خودمان این فرآیند را انجام دهیم که طبیعی باشد تا موتورهای جستجوگر (گوگل، بینگ و ...) شک نکنند.
این لینک سازی برای شما هزینهای نخواهد داشت و تنها باید یک استراتژی خوب برای تولید محتوا و جذب مخاطب داشته باشید. در بخش فیلم آموزش سئو که در دوره های حضوری سئو ضبط شده است می توانید از جدیدترین تست های انجام شده بصورت عملی آشنا شوید و این تست ها را بر روی سایت خودتان انجام دهید. اما در دوره حرفه ای شما با مفاهیم کلی بهینه سازی سایت آشنا خواهید شد. این دوره برای افرادی است که دوره قبلی را تهیه کرده باشند یا اطلاعاتشان از دوره قبلی تکمیل باشد و میخواهند کار خودشان را بصورت کاملا جدی شروع کنند. همانطور که می دانید SEO یک واژه دوست داشتنی و کاربردی برای وبمستران می باشد چون اگر مدیر سایت هستید حتما باید با این مفاهیم آشنا باشید تا بتوانید خروجی مناسبی از آنها به دست آورید. انتخاب کلمات کلیدی می تواند درآمد شما را تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود خالص ایجاد کند و این مبالغ اصلا برای کسب و کار اینترنتی عددی کاملا کوچکی می باشد و می توانید آن را تا چند برابر افزایش دهید.
آموزش سئو فرآیند یادگیری و آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این حوزه شامل درک نحوه کار موتورهای جستجو، شناسایی مخاطبان هدف و کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوای وب سایت و بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو است. این آموزش را میتوان از طریق دورههای آنلاین، کارگاهها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگها، فیلمهای آموزشی و کتابهای الکترونیکی دریافت کرد. برای هرکسی که در توسعه وب سایت، بازاریابی دیجیتال یا تولید محتوا فعالیت دارد، مهم است که درک خوبی از تکنیکهای سئو داشته باشد تا مطمئن شود که وب سایت او در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد و ترافیک مناسبی را جذب میکند. سئو کلاه سفید را میتوان روشی از سئو نامید، که به واسطهی آن میتوانید بسیار هدفمند، دقیق و اصولی کاربران را از فضای مجازی وارد سایت کنید و از این طریق رتبه سایت را در گوگل افزایش دهید.
برای اینکه بهینه سازی مقالات کامل شوند شما باید از هر سه دسته کلمات استفاده کنید تا نتایج بهتری در SERP بگیرید. خب طبیعتا در این بخش کلمه اصلی اگر “آموزشسئو” در نظر بگیریم می تواند کلمه مترادف آن بهینه سازی باشد و دم درازها عباراتی هستند که به ابتدا و انتهای کلمه اصلی کلمه های دیگری نیز اضافه می شوند. پس نتیجه میگیریم برای بهتر دیده شدن و بهینه سازی تکمیلی بهتر است از انواع کلمات در بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. شاید این سوال برای شما هم ایجاد شود که در روند طراحی سایت، چه ابزارهای مکملی میتوانند رنک و قدرت بهینه سازی سایت شما را بیشتر کنند؟ یکی از پاسخهای بسیار مهم در این بخش، دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات در فضای مجازی است. در واقع این دو همدیگر را پوشش داده و قادرند تا به پروموت کردن همدیگر کمک کنند.
لینک سازی بخش مهمی از سئو آف پیج می باشد که موجب افزایش اعتبار سایت می شود. گوگل صراحتا اعلام کرده است که لینک سازی عمدی و پرداخت مبلغ به صاحبان رسانه ها جهت لینک گرفتن و افزایش اعتبار سایت تخلف محسوب شده و منجر به جریمه می شود. سئو خارجی مجموعه فعالیت هایی است که خارج از سایت جهت بهبود سئو سایت انجام می دهیم. به عبارتی هر فعالیتی که خارج از سایت ما (توسط خودمان و دیگران) انجام می شود، مثل لینک شدن سایت، صحبت از برند در سایر سایت ها و ... تحقیق کلمات کلیدی بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه زیر به ریز شرح داده شده اند. هنگامی که در مرحله یادگیری سئو هستیم با منابع و آموزشهای متعددی روبرو میشویم که رویای نتیجهگیری سریع را به ما میفروشند.
در ادامه آموزش؛ به صورت کامل نحوه برتری در این ۳ عامل را متوجه خواهید شد. با تحلیل همین آمار میتوان به این نتیجه رسید که با رشد یک پلهای در نتایج گوگل؛ میتوان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. همچنین از دیگر ترفندها برای سئو تصاویر نیز میتوان به کمتر بودن حجم فایل، ثبت فراداده یا Metadata برای تصویر، قرار گرفتن در مرکز صفحه، ریسپانسیو و مرتبط بودن تصاویر نیز اشاره نمود. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم.
این کار به معنای به حداکثر رساندن بازدید برای یک وبسایت با بهبود رتبهبندی صفحات آن در موتورهای جستجو است. سئو نوعی بازاریابی دیجیتالی است که به طور خاص بر هدایت بالاتر یک وبسایت در نتایج جستجو تمرکز دارد که آن جستجو در سایتهایی مانند یاهو، گوگل و بینگ انجام میشود. موتورهای جستجو رایجترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وبسایت هستند که باعث میشوند سئو بسیار رقابتی باشد. توجه داریم که یک راهکار موفق میتواند سطح بالایی از مواجهه با یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. این تفکر را خارج کنید که فقط سئو مختص وردپرس بوده و باید روی آن اجرا شود. کسی که آموزش سئو کامل و جامع را دیده باشد به خوبی میتواند هر سایتی و هر کلمه کلیدی را سئو کرده و به صفحه اول گوگل و نتایج برتر برساند.
با استفاده از قوانین و اصول سئو میتوانید یک کسبوکار اینترنتی قدرتمند پایه گذاری کنید تا خدمات و محصولات خود را در این بستر به مشتریان خود ارائه دهید. اما پس از یادگیری مفاهیم ابتدایی باید با الگوریتم های گوگل نیز آشنایی داشته باشید زیرا اگر قوانین آنها را بلد نباشید به راحتی سایت شما جریمه خواهد شد. اما بدون شک با پیاده سازی این اصول سایت شما نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. اگر با آموزش صفر تا صد سئو رایگان آژانس نوآوری رسام همراه باشید، این مفاهیم را یاد خواهید گرفت. از منظر سئو، این دو عنصر بسیار ارزشمند هستند، زیرا تگ عنوان و توضیحات متا اولین فرصت شما برای جلب توجه کاربران در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. طراحی هوشمندانه و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در این عناصر میتواند نرخ کلیک (CTR) را بهطور قابل توجهی افزایش دهد.
این بخش همچنین شما را با بینشهایی از الگوریتمهای همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو مجهز میکند و شما را با پیشرفتهای این صنعت بهروز نگه میدارد و به شما میآموزد که چگونه از آنها نترسید. این فرصت را برای تسلط بر سئو و ارتقاء شیوههای بازاریابی دیجیتال خود از دست ندهید. «اصول و بهترین شیوههای سئو» دورهای نوآورانه و جامع است که با دقت طراحی شده تا شما را در دنیای جذاب و حیاتی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) راهنمایی کند. درباره تعریف آن و دستههای آن و برخی شیوههای لینک داخلی یاد بگیرید. سئو محتوا یعنی رعایت اصول و نکاتی که باعث شود گوگل محتوای شما را بهتر درک کرده و به رتبه های بالای گوگل منتقل کند. گوگل همیشه در حال آپدیت الگوریتمهای خودش است و به همین جهت، به هیچ نمیتوان رتبه یک را تضمین کرد؛ ولی همزمان با آپدیت گوگل، شما هم باید به متخصص سئو، اطلاعات خودتان را آپدیت و بروز نگه دارید.
ابزار SEMRUSH یک مزیتی نسبت به ابزار Kwfinder دارد و آنهم این است که کلمات کوتاه و کلمات بلند (لانگ تیل) را با هم پیشنهاد میدهد که میتواند لیستی جامعتر از کلمات کلیدی را در اختیار شما بگذارد. این در صورتی است که شما باید از کلمات کلیدی درست استفاده کرده باشید و آنها را به شکلی درست در محتوا و صفحات سایت خودتان استفاده کرده باشید. البته بعضی از حوزهها برای کپی کردن محتوا مشکلی ندارند؛ برای مثال سایتهای خبری میتوانند از محتواهای کپی و البته با کمی تغییر استفاده کنند؛ چون دیگر خبر را که نمیشود واقعا تغییر داد. ولی حوزههای دیگری به مانند آموزشی، پزشکی و … نباید از محتواهای کپی استفاده کنند. یکی از رایجترین سوالات در آموزش سئو دقیقا همین سوال است که محتواها باید چند کلمه باشد.
در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. چرا در دوره های رایگان تنها اصول اولیه سئو آموزش داده میشود و بصورت تخصصی و فنی مباحث بررسی نمیشود.
طبق بررسیها از سال 2017 تا به الان بیش از 35 درصد ترافیکها از نوع محلی بوده است. افراد برای دریافت خدمات و محصولات در کنار جستجو خود از عبارتهای محلی و مکانها نیز استفاده میکردند. یک بک لینک ارزشمند باید با موضوع صفحه لینک دهنده و صفحه لینک شده هماهنگ باشد. انکر تکست، بخشی قابل مشاهده و قابل کلیک از یک لینک است که نقش مهمی در کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک موضوع صفحه لینک شده دارد. لینک داخلی پیوندی است که از یک صفحه به صفحه ای دیگر در همان وب سایت اشاره دارد و برای بهبود ناوبری و توزیع اعتبار درون سایت استفاده میشود.
درک عملکرد مرورگرها و نحوه کار با آنها یکی از ضروریترین اقداماتی است که افراد علاقهمند به آموزشهای سئو باید با آن آشنا باشند. برای مثال، شما باید بتوانید برای سرعتالعمل بیشتر و دسترسی به برخی از معیارهای مرتبط با سایتها در زمان کمتر، افزونههای کاربردی این حوزه (ابزارهای سئو) را به مرورگر خود اضافه کنید. بنابراین یادگیری کامل انواع مرورگرها کمک میکند شما راههای میانبری برای کارهای خود پیدا کنید. در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که میتوانند صفحات، پستها، طبقه بندیها، دستهها، برچسبها و urlهای آنها باشد.
در سئو تکنیکال هدف اصلی تسهیل کراول و خزش سایت توسط ربات های موتور جستجو است. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایتهای اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بیرحم نیوفتید. شما میتوانید با جلوگیری از قراردادن محتوای اسپم، طراحی مناسب سایت، درج اینمادها و شمارههای تماس تا حد زیادی سایت خود را قابل اعتماد کنید. در کنار بک لینکهای خوب، استفاده از آنها به شیوه اسپم یا در سایتهای نامناسب میتواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به عوارض آن خواهیم پرداخت. از این رو با آموزش سئو 0 تا 100، میتوانید کاربران و موتورهای جستجو را مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهمترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.
همچنین، الگوریتمهای گوگل ممکن است با گذر زمان تغییر کنند، بنابراین نیاز است تا بروزرسانیها و تغییرات مورد نیاز را در نظر بگیرید. به این شکل که CDN موقعیت فیزیکی کاربران شما را بررسی میکند و سپس نزدیکترین سرور به کاربر را برای ارائه اطلاعات صفحات سایت شما را انتخاب میکند. درواقع اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید، یعنی اولین قدم را به درستی برداشتید؛ چون وردپرس دارای کدنویسی بهینه است. درواقع اینطور بگویم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا “سئو فرندلی” است. البته ویژگیهای وردپرس فقط به همین موضوع ختم نمیشود که برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم که به صفحه آموزش وردپرس سایت سئو پرشین مراجعه کنید. اگر شما تازه وارد عرصه سئو شدید، آموزش سئو کلاه سفید به شما پیشنهاد میشود؛ چون تمامی این آموزشها بر اساس مستندات خود گوگل تهیه شده و یعنی شما کارهایی را انجام میدهید که دقیقا گوگل از شما میخواهد.
امتیاز دهی ابزار woorank عددی از صفر تا صد میباشد که هر چقدر عدد به 100 نزدیک باشد یعنی شرایط سئو سایت شما خوب است و هر چقدر عدد کم باشد یعنی نیاز به بهینه سازی دارید. اگر در بخشی خطایی یافت شود دقیقا به شما گفته میشود که فلان بخش از سایت شما نقص دارد و شما باید این مورد را بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود. این ابزار پولی بوده و شما با خرید اکانت میتوانید به تمامی بخش های آن دسترسی کاملی داشته باشید. الگوریتم برت یکی از قویترین هوشهای مصنوعی جهان میباشد که وظیفه آن درک زبان محاوره میباشد. زمانی که شما بخش پیشنهادات گوگل را بررسی میکنید، متوجه میشوید که زبان آن به زبان محاوره نزدیک است و پیشنهادات او به شما کمک میکند که یک تصمیم درست بگیرید.
اگر در حال آموزش سئو هستید باید الگوریتم پاندا را به خوبی بشناسید. در ابتدا پیشنهاد میشود که دورههای یادگیری سئو مقدماتی را دنبال کنید که برای شروع هم میتوانید از منابع رایگان به مانند آموزش سئو رایگان که در سطح اینترنت وجود دارد استفاده کنید. با استفاده از تکنیکهای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، میتوانید بهبود رتبه خود را ترویج دهید. همچنین، با استفاده از تبلیغات پرداختی مانند Google Ads، میتوانید ظاهر شدن تبلیغات خود در صفحه اول گوگل را تضمین کنید. البته درآمد سئوکارها فقط به دریافت پروژه ختم نمیشود؛ احتمالا شما هم با کلمه مشاوره سئو آشنا هستید.
به عنوان مثال، نباید از یک استراتژی بک لینک سازی برای تمامی سایت ها استفاده کرده و نباید بدون برنامه ریزی اقدام به ساخت بک لینک کنید. استفاده از یک انکرتکست در جهت رشد سئو سایت و گرفتن رتبه های صفحات آن از تکنیک های کلاه سیاه محسوب شده و توسط گوگل غبرطبیعی شناخته شده و به سئو سایت شما و رتبه های آن آسیب می رساند. برگ برنده دست سئوکاری است که با استفاده از تکنیک های درست و مختلف، بک لینک های گوناگون بسازد. به عنوان مثال، نباید در یک بازه زمانی کوتاه، اقدام به ساخت و یا خرید تعداد زیادی بک لینک کرده و یا بک لینک های یکسان بسازید. در این ویدیو آموزشی به صورت کامل شما را با اصول ساخت بک لینک های حرفه ای آشنا می کنیم. محتوای تکراری به محتوایی گفته می شود که موضوع آن بیش از یک بار در سایت تکرار شده باشد.
برای همین پیشنهاد میشود که حداقل یک دوره آموزش سئو سایت رایگان را مشاهده کنید و سپس سعی کنید به کارآموزی در یکی از شرکتها بپردازید. زمان یادگیری سئو به خودتان و روشی که برای یادگیری انتخاب کردید بستگی دارد که میتواند تا بیش از یک سال هم ادامه داشته باشد. حالا اینکه چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم هم بستگی به کیفیت آموزش سئو و تولید محتوا رایگان و سعی و تلاش خودتان دارد. البته میتوانید به جای آموزش سئو حرفه ای از یک سئوکار هم کمک بگیرید که انتخابش با خودتان است. یکی از بهترین منابع برای آشنایی با اصول اولیه سئو مستندات گوگل است.
معمولا از آنجایی که شما باید بر اساس ساعت کاری این شرکتها کار کنید، به طور میانگین زمان کمتری را نسبت به شرکت در دورههای اموزش دارید. چون برای مثال شما روزانه 5 الی 8 ساعت را در این شرکتها کارآموزی میکنید که همین زمان باعث میشود تا روند یادگیری شما، بسیار سریعتر شود. البته اعدادی در بالا به عنوان میزان درآمد سئوکارها معرفی کردیم، میتوانید بیشتر از این حرفها باشد و ما فقط میانگین آنها را اعلام کردیم. میزان حقوق سئوکار کاملا بستگی به مواردی دارد که بخشی از آنها را در بالا معرفی کردیم. هزینه دوره نیز بسته به برگزار کننده دوره و سرفصلهای آموزشی متغیر است.
در ابتدا خلاصه ای از کلیات سئو را باهم مرور خواهیم کرد و پس از آن سعی می کنیم به صورت عمیق وارد هر کدام از مراحل شویم و ریزه کاری ها، جزئیات و تکنیک های هر یک را باهم بررسی نماییم. در ادامه سعی می شود مطالب به شکلی مطرح شوند که هم برای دوستان مبتدی و هم برای افراد حرفه ای بار علمی و اجرایی داشته باشند. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج میشود. مهمترین تفاوت در تعداد لینکهای دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. ماهیت هر صفحه براساس محتوایی که در آن ارائه میشود قابل تشخیص است. اگر در صفحه ما لیستی از محصولات با اطلاعات قیمت و خرید ارائه شود ماهیت صفحه یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود.
لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند. ابزار Keyword Planner از دیگر ابزارهای گوگل است که همانطور که از اسم آن پیداست، به شما در تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت کمک می کند. این ابزار LSI ها و Long-tail های کلمه کلیدی سرچ شده، میزان ترافیک آن، سختی این کلمه کلیدی، و CPC را در اختیار شما قرار می دهد. سئو داخلی یا On-page SEO، همانطور که از اسم آن پیداست، بر روی سئو بخش های داخلی سایت و بهینه سازی آن ها تمرکز دارد.
ما از سئو مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش میدهیم و در نهایت شما را به بازار کار معرفی میکنیم. می توان به موارد بیشتری اشاره کرد اما به دلیل طولانی نشدن مقاله ادامه نمی دهیم اما در مقاله تفاوت افزونه یوست سئو و رنک مث مفصلا به این مورد خواهیم پرداخت. پس همان سایت و همان شاخص هاست و هیچ تفاوتی در سئو سایت اختصاصی با سایت وردپرسی وجود ندارد. اما وردپرس گاها کار ما را راحت تر می کند و آن هم به دلیل وجود پلاگین های آماده سئویی می باشد که در مخزن وردپرس وجود دارد. MUM پیچیده است و احتمالا یک سری مشکلاتی را در بحث مالکیت محتوا به وجود بیاورد که تمام مسائل را در صفحه آموزش الگوریتم ام یو ام بررسی خواهیم کرد.
برتر آموز با هدف ایجاد مرجعی بسیار عالی برای علاقمندان به یادگیری ساخته شد، تا در یک فضایی بسیار منحصر به فرد شما بتوانید بهترین پکیج ها و دورهای آموزشی ایران را تهیه نمایید تا شروع برتر شدن شما از برتر آموز باشد. ما برای اینکه سرعت سایت خود را افزایش دهیم، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حجم مورد استفاده خود را کاهش دهیم. اگر دقت کرده باشید، مار برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنیم. حالا که سئو داخلی به حداقل امتیاز و اعتبار رسید نوبت به سئو خارجی میرسد. شخصی که دورههای آموزشی مربوطه به خوبی طی کند، میتواند در قالب یک سئوکار یا کارشناس سئو به فعالیت بپردازد.
این فقط یک مثال ساده بود و در بسیاری از زمانهای مشابه عملا می توانید از این روش ریدایرکت استفاده کنید. نتیجه میگیریم اگر قصد انتقال کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر بصورت موقتی را دارید از این روش استفاده کنید. لازم به ذکر است با توجه به تجربیات که این سالها به دست آوردیم در این روش اعتبار آدرس اصلی به صفحه دوم منتقل نمی شود. لازم به ذکر است که ریدایرکت ۳۰۲ در پروتکل HTTP نسخه ۱٫۰ و ۱٫۱ قابل اجرا می باشد. قبل از اینکه به بحث آموزش حرفه ای سئو بپردازیم باید توضیحاتی را در مورد تگهای مهم html که در بخش SEO تکنیکال سایت نیاز دارید را ارائه دهیم. Tagها مهمترین قسمت برای شناسایی بخش های مختلف صفحه سایت می باشد که اگر طبق استاندارد در جایگاه درست استفاده شده باشند ربات های گوگل عملا می توانند صفحات شما را آنالیز کنند.
سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهمترین موضوع در زمینهی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود. برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفهای انجام دهید و آنها را مو به مو اجرا کنید. این که همهی سایتها و کسب وکارهای اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است. استفاده از لینکهای PBN ممکن است برای سئو مفید باشد، اما اگر به درستی انجام نشود، خطر پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو وجود دارد. سایتهایی که طراحی، قالب یا ساختار ظاهری مشابهی با یکدیگر دارند، ممکن است توسط گوگل بهعنوان بخشی از یک شبکه خصوصی یا PBN شناخته شوند. ایجاد یک استراتژی لینکسازی دقیق و هدفمند که با نیازهای سایت شما هماهنگ باشد.
آیا هر کلمه کلیدی، برای کسبوکار ما کلیدی است؟ پاسخ به این سوال قطعاً خیر است. کلمه کلیدی به عبارتهایی گفته میشود که کاربران در گوگل جستجو کرده که این دسته از کلمات با زمینه کاری ما مرتبط هستند. هر چقدر در تحقیق کلمات کلیدی سئو دقت کافی به خرج دهیم به نفع ما خواهد بود. با پیروی از این اصول، نه تنها می توانید یک استراتژی لینک سازی داخلی قوی ایجاد کنید بلکه به بهبود ناوبری سایت، افزایش مدت زمان حضور کاربران، و در نهایت، بهبود رتبه بندی سئوی شما کمک می کند. هنگام ایجاد لینک های داخلی، از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه مقصد در متن لینک (anchor text) استفاده کنید. سئو داخلی و موارد تکنیکال پایه و اساس اصلی بهینه سازی یک وب سایت هستند.
اگر سئو تکنیکال را استانداردسازی سایت با معیارهای گوگل بدانیم؛ میتوانیم بگوییم تمام سئو؛ سئو تکنیکال است. در بین این وبسایتها سایت medad.io به نظر میآید حرفهای تر است و میتوانید از این وبسایت استفاده کنید. ضمن اینکه علاوه بر این وبسایتها میتوانید از سرویسهای وبلاگنویسی قدیمی مانند بلاگفا و… نیز استفاده کنید. نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند. مهمترین بخش بهینهسازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم. متادسکریپشن در نتایج گوگل به نمایش در میآید؛ پس میتواند CTR صفحه را بالا ببرد.
وورنک همچنین خطاهای موجود در سایت شما را هم به شما اعلام میکند که شما میتواند با برطرف کردن همین خطاها، وضعیت سئو سایت خودتان را بهتر کنید. شما باید در مراحل انالیز سئو رقبا، بفهمید که آنها بر روی چه کلماتی رتبه دارند و از طریق چه کلماتی در حال فروش محصولات خودشان هستند. همچنین شما باید خلاء بین این سایتها را پیدا کنید؛ قطعا رقابت در کلماتی که این سایتها در آن کلمات به رتبه های بالا رسیدند، سخت است. خارج شدن از پنالتی، عملا کار غیرممکنی است و حتی اگر غیرممکن هم نباشد، در آن زمانی که شما از نتایج گوگل حذف شدید، قطعا ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد میشود. پنالتی شدن به این معنی است که کل صفحات سایت شما یا یک صفحه خاص و یا یک کوئری خاص که آن خطا را مرتکب شده، به کل از نتایج گوگل حذف میشود.
در سئوی داخلی باید بخش قابل دیدن محتوای صفحه و کدهای HTML را برای دریافت ترافیک طبیعی بیشتر بهینهسازی کنید. ماز ابزارهای مفیدی برای بازاریابان وب و کارشناسان سئو ایجاد میکند. نمرات که ماز میدهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایتهای مختلف است. راهنمای سئو مبتدیان ماز یکی از معتبرترین منابع موجود در این زمینه است و برای تازهکارها یک منبع ضروری به شمار میآید. یاد بگیرید که گوگل، بزرگترین موتور جستجو، چگونه صفحات وب را کشف و سازماندهی میکند و شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا در نتایج جستجوی آن ایندکس و رتبهبندی شوید.
شما میتوانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید. انکرتکستها دارای انواع و مدلهای مختلفی هستند که یادگیری آنها در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم است. از این رو در ادامه شما را با انواع آنها آشنا میکنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو به بهترین شکل از آنها بهره بگیرید. البته باید گفت که بسیاری از سایتها اگر لینکی را در بخش نظرات مشاهده کنند، آن را حذف خواهند کرد. اما به طور کلی سایتهای زیادی هستند که از طریق آنها میتوانید در بخش نظرات برای خود بک لینک ایجاد کنید.
در این بخش شما میتوانید تعداد بک لینک های سایت های خود و رقیب یا کلمات کلیدی یا سایر موارد را دقیقا تحلیل و بررسی نمایید. شما در دوره سئو سایت یاد میگیرید که چطور با ابزارها کار کنید و بهترین ابزارهای سئو وبسایت رو برای تحلیل خواهید شناخت. در این بخش چند ابزار مهم سئو را به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا در ادامه مسیر به کار شما خواهد آمد. عموما ابزارهای سئو به شدت به سئوکار کمک خواهد کرد که تحلیل و بررسی درستی نسبت به مسیر سئو سایت خود و سئو سایت رقبا داشته باشند. اگر شما آموزش اینستاگرام را دیده باشید قطعا میدانید که چطور باید در این شبکه اجتماعی دیده شد. اما برخی از افراد که قصد دارند پیج های آنها در نتایج گوگل دیده شود فکر میکنند که آموزش سئو اینستاگرام را داریم و مخصوص این شبکه است.
چنانچه در شناخت تگهای بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. افرادی مانند وبلاگنویسان، روزنامهنگاران و البته سایر علاقهمندان که منبعی برای لینک دادن به شما دارند. اما در این مرحله میخواهیم مطمئن شویم هیچ غلط املایی و نگارشی در صفحه وجود ندارد. معمولا یک تصویر با فرمت JPG و با عرض ۸۰۰px و ارتفاع ۶۰۰px که کیفیت مناسبی داشته باشد حدود ۷۰ کیلوبایت میشود. در هنگام اضافه کردن تصاویر مطمئن باشید که تگ alt مرتبطی نوشته باشید.
خوشبختانه مدیران سایتهای فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر به فکر سئو وبسایتشان هستند. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما میدهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینهسازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینهسازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمیکنیم. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان مینویسید. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم.
اگر سایت شما با php برنامهنویسی نشده است و روی سرور apache کار نمیکند؛ با برنامهنویس سایت خود یا شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید تا کد معادل این کد را برای ریدایرکت به شما معرفی کنند. اگر صفحات سایتتان قبلا با آدرس http ایندکس شده است وضعیت کمی متفاوت است و کارتان کمی سخت است. اگر سایت بزرگی دارید و به صورت مداوم آپدیت میشود؛ مثلا هفتهای یک مقاله مینویسید و صفحات دیگر به سایتتان اضافه میشود؛ یکی از بهترین گزینهها این است که برای سایتتان سیستم اسکیمای اختصاصی کد نویسی شود. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است. برای کدنویسی افزونه اسکیما میتوانید یک برنامه نویس پیدا کنید و دوره اسکیما مارکآپ سایت سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا ببیند و به اسکیما مسلط شود. به طور مشخص schema markup میتواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد.
حالا هر کلمه یا عبارت کلیدی که در ذهن خودت هست رو میتونی داخل سرچ باکس این ابزار کار آمد بنویسی. ما باید از کلمات کلیدی بهطور طبیعی و منطقی استفاده کنیم و از بیشازحد تکرار آنها خودداری کنیم. ما باید بدانیم که مخاطبین حوزه کاری ما چه کسانی هستند، چه محصولات یا خدماتی ارائه را باید به مشتریان خود ارائه دهیم. یا حتی چه مشکلاتی را با خدمات خود میتوانیم برایشان حل کنیم که با این کار بتوانیم چه نوع ارزشی برای مشتریان خود ایجاد کنیم. همچنین باید بدانیم که مخاطبان ما چه نیازها و چه سوالاتی و انتظاراتی از ما دارند. این آموزشها به افراد و کسبوکارها امکان میدهد تا نه تنها در فضای آنلاین پیدا شوند، بلکه بتوانند با قدرت در مقابل رقبا بایستند و به رشد خود ادامه دهند.
البته سئو خاکستری داستانی طولانیتر دارد که برای یادگیری آنها پیشنهاد میشود که از دورههای آموزش سئو استفاده کنید. ولی همانطور که گفتیم، این روش ریسک بالایی دارد و به هیچ وجه به افراد مبتدی پیشنهاد نمیشود. روشهایی به مانند لینک سازی PBN، استفاده از محتوا و لینک مخفی و … جزو روشهای سئو کلاه است. احتمالا وقتی که با علم سئو آشنا شوید، حتما سوالات مختلفی به مانند چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم یا چگونه سئو انجام دهیم و سوالات شبیه به این در ذهن شما به وجود میآید. بسیار از افراد مختلف فکر میکنند که سئو کردن یک سایت فقط در تولید محتوا یونیک یا تغییر سایز تصاویر و یکسری مراحل ساده خلاصه میشود. وقتی که شما اشتباهی در مراحل سئو انجام دهید، توسط رباتها و الگوریتمهای گوگل جریمه میشوید که باعث افت رتبه میشود.
بهترین سئوکار ارومیه چه کسی است؟